Kaj je Google Analitika 4 in zakaj je nadgradnja nujna čimprej?

Objava
17.01.2023
Kaj je Google Analitika 4 in zakaj je nadgradnja nujna čimprej?

Bliža se  skrajni čas za nadgradnjo na GA4, saj se po 1. juliju 2023 preneha zbiranje podatkov Univerzalne Analitike.

Če še vedno uporabljate Googlovo Univerzalno Analitiko je skrajni čas, da analitiko nadgradite  in začnete z uporabo Google Analitike 4 (GA4), saj se po 1. juliju 2023 preneha zbiranje podatkov Univerzalne Analitike.

Morda ste se ustrašili izgube podatkov, učenja novega orodja, ampak nikar. Prva in najnujnejša stvar je čimprejšnja implementacija GA4, saj boste le tako lahko po potrebi primerjali podatke stare in nove analitike, kasneje primerjava ne bo več možna.

Če na svojem spletnem mestu še niste nastavili Google Analitike 4, vam lahko pri osnovni implementaciji GA4 pomagamo mi.

V nadaljevanju vam bomo poenostavljeno poskušali pojasniti osnove in prednosti GA4.

Kaj je torej Google Analitika 4?

Google Analitika 4 je orodje za analitiko in poročanje. Uporabljamo jo za spremljanje dejavnosti obiskovalcev spletnih mest. Nudi pa tudi nabor številnih dodatnih funkcij, ki uporabnikom omogočajo spremljanje ključnih dogodkov na spletnem mestu, razvrščanje obiskovalcev v ustrezne ciljne skupine in pripravo lastnih poročil.

Google Analitika 4 predstavlja prihodnost merjenja:

  • Zbira podatke o spletnem mestu za boljše razumevanje poti strank (BigQuery, Cross-platform tracking).
  • Uporablja dogodke - evente namesto podatkov o obiskih.
  • Vključuje nadzor nad zasebnostjo (merjenje brez piškotkov, vedenjsko modeliranje in modeliranje konverzij.
  • Prediktivne zmogljivosti ponujajo smernice brez zapletenih modelov.

Stara analitika bo s 1. julijem 2023 nehala obdelovati podatke, poročila pa si boste sicer še nekaj časa lahko ogledali. Novi podatki pa se bodo zbirali in obdelovali le v GA4.

Kaj je Univerzalna Analitika?

Univerzalna Analitika je ves čas od uvedbe zlati standard za poročanje in analizo spletnih mest. Tržnikom je omogočila hitrejše in bolj strateške odločitve glede spletnega mesta, vsebine in trženjskih prizadevanj. A vendar zahteva napredna tehnična znanja, da bi jo lahko kar najbolje izkoristili.

Kakšne spremembe se torej uvajajo z uvedbo GA4?

  • Bounce rate vs. Engagement rate
    • UA vključuje bounce rate, ki pomeni odstotek obiskov, ko je uporabnik obiskal le eno stran in zapustil spletno mesto.
    • GA4 ga nadomešča z Engagement rate, ki predstavlja število aktivnih dejanj, kar obsega število obiskov, ki so trajali vsaj 10 sekund, obiskov z vsaj eno konverzijo ali obiskov z ogledom vsaj dveh strani.
  • Trajanje obiska
    • UA meri povprečno trajanje obiska. Koliko časa uporabnik preživi na spletnem mestu ob enem obisku strani.
    • GA4 meri povprečno vključenost na obisk, torej povprečni čas, ko je bila sama aplikacija v ospredju aktivnosti uporabnika ali ko je bilo spletna stran v brskalniku v fokusu med posameznim obiskom.
  • Ogledi
    • UA meri povprečno število strani, ki jih uporabnik obišče ob posameznem obisku.
    • GA4 meri povprečno število strani, ki jih uporabnik obišče v določenem časovnem obdobju.
  • Podpora za naprave - sledenje več napravam na eni platformi
    Zdaj lahko v enem računu spremljate ne le svoje spletno mesto, temveč tudi mobilne naprave.

  • Enotnejši podatkovni model
    GA 4 se je znebila ogledov strani, transakcij, družabnih interakcij itd. in jih poenotila pod enim konceptom - dogodki. Dogodek je lahko vse, kar želite, da je. Dogodek lahko poimenujete kot ogled strani, ogled zaslona ali ogled aplikacije.

  • Novi pogledi za poročanje
    UA ima širok spekter poročil, ki odgovarja na vaša vprašanja glede vaših podatkov. Zdaj, ko so podatki o dogodkih lahko karkoli, bo orodje težje sklepalo, kateri podatki prihajajo v sistem. Iz tega razloga je znotraj orodja GA4 manj standardnih poročil. 

Kaj to pomeni?

GA4 se je je usmerila k zagotavljanju »naredi sam« orodij za poročanje, s smislu da si lahko poročila »po meri« ustvarite sami.

Za poglobljene vpoglede v podatke vam Google Analitika 4 omogoča izvoz neobdelanih podatkov v Google BigQuery, ki je rešitev za skladiščenje podatkov. Podatke lahko obdelujete še naprej, jih združujete z drugimi viri, izvajate analize po meri...

Lahko pa podatke iz storitve Google Analitika 4 izvozite v Google Data Studio in jih nato vizualizirate. Pripravite poročila zase in svoje stranke. Google Data Studio je zelo uporabno orodje, če želite svoje podatke učinkovito predstaviti.

Če povzamemo, gre za novo orodje s povsem novim pogledom na podatke in njihovo predstavitev novega digitalnega sveta. Čim prej implementirajte Google Analitiko 4, da začnete zbirati podatke na star in nov način hkrati, da boste imeli vpogled v »primerjavo« z zgodovinskimi podatki, preden stara analitika preneha obdelovati nove zadetke.

Zdaj pa, »klik« in uredite zadeve čimprej ;)

Naročam OSNOVNO implementacijo GA4